En Sık Görülen 7 Futbol Yaralanması

Futbol, ​​dünyadaki en yaygın sporlardan biridir. Bir milyar insanın dörtte birinden fazlasının dünya genelinde oynadığı tahmin edilmektedir. Futbola katılım yükseliyor, bu yüzden futbol yaralanma oranının yüksek olması sürpriz değildir.

Bu yazıda, en yaygın futbol yaralanmaları altısı ve tipik tedavileri de dahil olmak üzere futbol yaralanmaları tartışılmaktadır.

AYAK BİLEĞİ BURKULMASI

Bir ayak bileği burkulması son derece yaygın bir futbol yaralanmasıdır. İnversiyon yaralanmaları (ayak bileğinin içe doğru dönmesi), ayak bileklerinin lateral tarafında bulunan bağları yaralayabilir.  Yaralanma, sporcunun bir kaç gün ya da bir iki hafta  kaybetmesine neden olan hafif bir burkulma olabilir. Ya da bir sporcunun 4-6 hafta boyunca futbol dışında kalmasını neden olan ağır bir yaralanma olabilir. Eğer ayak bileğinin dış tarafındaki bağların birden fazlası yaralanmış ise cerrahi girişim bile gerekebilir..

Akut ayak bileği burkulmasında ilk tedavi RICE uygulamasıdır. Mutlaka dinlendirmeye alınır, buz – soğuk uygulaması , bandajlama, ve elevasyona kaldırma temel tedavidir.Ayak bileği erkek futbol yaralanması

JONES KIRIĞI

Metatarsallar ayağın uzun kemikleridir.  Bu özel kırılma tipik olarak kemiğin baş kısm ve orta şaft (uzun, silindirik orta bölüm) arasındaki bağlantıda ortaya çıkar.

Jones kırığı olan sporcular zor bir karar aşamasındadırlar.Normalde kırığın iyileşme süresi 6*8 haftadır. Bu kırığın  ameliyatsız iyileşmesi zordur.  Sporcularda kaynamama riski nedeniyle, genellikle cerrahi olarak düzeltme tercih edilir. Cerrahi genellikle, kırık bölgesi açılmadan ,kemiğin kırığı boyunca bir vida yerleştirilmesini içerir. Alçı veya yürüme botu ile  tedavi denenirse, sık ve düzenli röntgenlerle  kırığın uygun şekilde iyileşmesi gözlemlenmelidir.

ÖN ÇAPRAZ BAĞ (ÖÇB) (ACL) LEZYONU

Ön çapraz bağ  (ÖÇB), dizde ön-arkaya ve dönme stabilitesinden sorumlu diz merkezinde bir bağdır. ÖÇB  yırtıkları ıçoğunlukla yetişkinlerde ve iskeletsel olgun genç sporcularda görülür. ÖÇB yırtıklarının  görülme sıklığı iskeletsel olgunlaşmamış sporcularda artmaktadır.

Bir futbolcuda , ÖÇB ,bir sıçrayıştan aşağıya inerken yanlış basma il dizin dönmesi , ayağın yere takılıp dizin dönmesi, topa vurmaya çalışırken dizin dönmesi veya yandan gelen bir darbe sonucu dizin dönmesi ile oluşur. Genellikle dizde bir pop  sesi hissedilir. Genellikle  diz şişer ve tam hareket ettirilemez. Ağrı olması şart değildir.

ÖÇB 'yi yeniden yapılandırmak için yapılan cerrahi, futbolcuların diz stabilitesini yeniden kazanması ve sporcunun tekrar futbol oynamasının sağlanması için tercih edilen tedavidir.Hareket açıklığının,  gücün  dengenin ve propriseptionun geri kazanması için fizik tedavi ve egzersiz tedavisi 6-9 ay sürebilir.

MENİSKÜS YIRTIĞI

Bu genellikle sporcuları etkileyen başka bir diz yaralanmasıdır. Menisküs, femur ve tibia arasındaki amortisör görevi gören  kıkırdaktır. Bir menisküs yırtığı , bir erişkinle karşılaştırıldığında, bir çocuğun menisküsünün daha iyi kan alması nedeniyle kendi başına iyileşebilir.

Yine de birçok menisküs yırtığı ameliyat gerektirir.  artroskopik olarak menisküs gençlerde yırtığın olduğu bölgeye göre dikilebilir. Yaşlı hastalar veya uzun süredir şikayeti devam eden ağrılı hastalarda ,   parsiyel menisektomi (yırtık parçanın çıkartılması)  yapılması daha doğru olur .

ADDUCTOR STRAINİ

Adduktor kasları,kasığın iç tarafındaki kaslardır. Hızlı yön değişikliği gerektiren pozisyonlarda aşırı gerilip kasılarak veya ayak içi ile uzun top atmaya çalışılırken  yaralanabilir. Bir strain, aşırı gerilme  veya muhtemelen küçük bir kısmi yırtık olabilir.

Cerrahi nadiren gereklidir, ancak bir adduktor hasarı iyileşirken ağrılı olabilir. Dinlenme, aktivite modifikasyonu ve fizik tedavi, ağrıyı ve aktiviteye dönüş hızını azaltmaya yardımcı olabilir.

HAMSTRING  STRAINİ

Akut hamstring straini ,  uyluk arkasındaki kasların ya da  tendonların yaralanmalarıdır. Yetişkin erkek futbolunda en sık görülen yaralanmalar olabilir, bu da tüm yaralanmaların% 12 ila% 16'sını oluşturur.

Hamstring yaralanmaları genellikle sprintlerden kaynaklanan temassız yaralanmalardır. Spordan 2-6 haftalık bir devamsızlık talep edebilirler. Ayrıca, özellikle, oyuna geri döndükten sonraki ilk birkaç haftada, oldukça yüksek bir nüks oranına sahiptirler.

                                                                      BAŞ, BOYUN ve YÜZ YARALANMALARI
 

Baş, boyun ve yüz yaralanmaları arasında kesikler ve çürükler, kırıklar, boyun sprainleri ve kontüzyonlar  bulunur. Bir kontüzyon (sarsıntı) , kafa travması nedeniyle bir sporcunun zihinsel durumunda herhangi bir değişikliktir ve her zaman bir hekim tarafından değerlendirilmelidir. Beyin sarsıntısı yaşayanların hepsi bilincini yitirmez.


 

FUTBOL YARALANMALARI NASIL DEĞERLENDİRİLİR ?


Herhangi bir yaralanma değerlendirilip uygun şekilde tedavi edilene kadar katılım hemen durdurulmalıdır. Yaralanmaların çoğu küçüktür ve kısa bir dinlenme, buz ve elevasyona alma yöntemi ile  tedavi edilebilir.  Bir spor hekimi gibi eğitimli bir sağlık uzmanı, bir sakatlığı değerlendirip , bir sporcunun hemen oynamaya devam etmesine izin verebilir. Ancak sakatlığı ağır veya bilinç , yer ve zaman oryantasyonu tam değil ise spora devam etmesi m,mk,n değildir. Sporcu sadece bir sağlık meslek mensubu tarafından izin verildiğinde oynamaya geri dönmelidir.

Aşırı kullanım yaralanmaları kısa bir dinlenme süresiyle tedavi edilebilir, bu da sporcunun modifikasyonlarla bazı aktiviteleri yerine getirmeye veya uygulamaya devam edebileceği anlamına gelir. Birçok durumda, özellikle stres kırıkları,ön-arka çapraz  bağ yaralanmaları ve baş veya boyunda herhangi bir yaralanma durumunda ağrıyı bastırmak zararlı olabilir. Birkaç gün dinlendikten sonra düzelmeyen yaralanmaların doğru teşhisi ve tedavisi için doktora  başvurmakta yarar vardır. 

Yaralanmadan sonraki e n çnemli nokta ;Sadece deneyimli spor hekimi veya fizyoterapisti  tarafından izin verildiğinde oynamaya geri dönmelisiniz.



 

FUTBOL YARALANMALARI NASIL ÖNLENİR?


 

  Sezon öncesi bir fizik muayene yaptırınız ve doktorunuzun önerilerini takip ediniz.

  İyi uyuşan tekmelikler ve ayakkabılar  kullanın.

  Yaralanma oranlarını artırabilecek kötü saha koşullarından haberdar olun. Antrenman – maç öncesi sahaya çıkıp alanı kontrol edin

  Düzgün boyutlu yeni tip  toplar kullanın - özellikle kafa vurulduğunda  ağır olabilen deri topların daha tehlikeli olduğu unutulmamalıdır.

 Yeterince sıvı  alın - susuz hale gelene kadar beklemek genellikle uygun şekilde nemlendirmek için çok geçtir

  Soğuk ve karlı havalarda ısı kaybını önlemek için kat kat giyinmeyi unutmayın

   aşırı sıcak ve nemli hava koşullarında çevresel tavsiyelere dikkat edin.

  Uygun kondisyonu koruyun - fiziksel olarak yeterince hazırlanmayan sporcularda yaralanma oranları daha yüksektir.

  Bir süre antrenmansız  kaldıktan sonra, aerobik kondisyon, kuvvet antrenmanı ve çeviklik eğitimi gibi aktivitelerle kademeli olarak tam temaslı futbol antrenmanlarına başlayın

  Aşırı yaralanmalardan kaçının - daha fazlası her zaman daha iyi değildir!  Özellikle  genç sporcularda  aşırı antrenman isteği  olabilir.Ancak bu yaralanmaya açık hale getirebilir. Bedeninizi dinleyin ; Ağrı veya rahatsızlık olursa,   egzersiz süresini ve yoğunluğunu azaltın. Bu, yaralanma riskini azaltacak ve "yanma" dan kaçınmaya yardımcı olacaktır.

  Yaralanmalar veya futbol yaralanmaları önleme stratejileri hakkında herhangi bir endişeniz varsa, bir spor hekimi ile konuşun.

YORUM EKLE