Tahminler tutmadı

Eğitim-Bir-Sen’in 81 ilde eş zamanlı olarak gerçekleştirdiği basın açıklamasında, üniversite giriş sınavında ve ortaöğretime geçiş sınavlarında yapılan değişikler tenkit edildi.

Tahminler tutmadı

Eğitim-Bir-Sen Bursa 1 Nolu Şube Başkanı Numan Şeker, YÖK’ün yükseköğretim ve ortaöğretim geçiş sınavlarında yaptığı değişikliği eleştirdi.  Eğitim-Bir-Sen Bursa 1 Nolu Şube Başkanı Numan Şeker, iyi bir eğitimin, gelişmiş ülke olmanın ve medeniyet kurmanın anahtarı olduğunu ifade ederek, “Bunun farkında olan ülkelerin önceliği eğitim olmakta, başarılı insanların yetiştirilmesi için en büyük değer her zaman bu alana verilmektedir. Sistemli, planlı ve istişareye dayanmayan hiçbir proje, başarılı olmamıştır, olmaz da. Ülke olarak, yıllardır sancısını, sıkıntısını, stresini yaşadığımız nokta burasıdır. Yerel değerlere dayanan evrensel bir eğitim sistemini kuramayışımızın temel sebebi bundan kaynaklanmaktadır. Öğrencileri sürekli başka yönlere kanalize eden, velileri tedirgin eden ve sık sık değiştirilmek zorunda kalınan sınav sistemleri de böyle bir anlayışın ürünüdür. YKS tatminden, yeni TEOG ise tahminden uzak görünüyor” dedi.

"ACELE EDİLDİ"

 “Geçmişte LGS, OKS, SBS, ÖSS, ÖYS, LYS gibi harfleri değişen, ama kendileri değişmeyen sistemler aynı mantığın kısır tezahürüdür” diyen Numan Şeker, “Kaldırılacak sistemin eksikliklerinin ne olduğunu paylaşmadan, yerine getirilecek olanı kararlaştırıp olgunlaştırmadan, bütün bunları yaparken de paydaşlarla tartışıp istişare etmeden kurulan sınav sistemlerinin birçok sıkıntıyı da beraber getirdiği tecrübelerle bilinmektedir. Bir süre sonra tartışmaya açılan, önce öğrencilerimiz, sonra veliler üzerinde olumsuz etkileri görülen sistemler kaldırılmak zorunda kalmaktadır. Yanlışı terk ederken gösterdiğimiz acelecilik, yapım aşamasında bir hıza dönüşmemekte; yetkililer, konuya katkıda bulunacak kişi ve kurumlarla bir araya gelmekten imtina etmekte, durum böyle olunca da, ya ortaya kabul gören bir model çıkmamakta ya da enine boyuna tartmadan, tartışmadan yöneldiğimiz modeller de geriye yönelik tadilat görmektedir” şeklinde konuştu. Ortaöğretim sistemine yerleştirmedeki en büyük sorunun merkezî sınavın bütün öğrencilere mecburi uygulanması ve öğrencilerin bu sınav sonuçlarına göre merkezi olarak yerleştirilmesinden kaynaklandığını belirtti.

Güncelleme Tarihi: 00 0000, 00:00
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER