Bursa Gümrük Müdürü Muammer Ünal, Pınar Aydın'a konuştu

Bursa Gümrük Müdürü Muammer Ünal, Bursa TV- Gazeteci Pınar Aydın'a samimi açıklamalarda bulundu. İthalat ve ihracat işlemleri, tır karnesi ve transit rejimi kapsamında giriş ve çıkış işlemleri yapmaya yetkili olan müdürlük ayrıca sosyal medya üzerinden vatandaşa destek veriyor.

Bursa Gümrük Müdürü Muammer Ünal, Pınar Aydın'a konuştu

Bursa Gümrük Müdürlüğü'nün yükümlüye ve vatandaşa kapılarının her zaman açık olduğunu belirten Ünal, kusursuz hizmet anlayışı ile etkileyici bir performans sergiliyor. Gazeteci Pınar Aydın'a konuşan Muammer Ünal’ın verdikleri hizmetle, sosyal ve kültürel projeleri ile kamuoyundan takdir toplayacağı kesin.

İşte o Röportajdan başlıklar...

Sizi tanıyabilir miyiz? Bursa Gümrüğünün tarihçesi nedir?

-Ben Muammer Ünal. Bursa gümrük müdürü olarak görev yapıyorum ve Bursalılara hizmet vermeye çalışıyoruz. Şimdi Bursa Gümrük Müdürlüğü tarihçesi olarak kısa bir bilgi vereyim. Bursa Gümrük Müdürlüğü 1983 yılında kurulmuş ve o dönemler fomara caddesi üzerinde bir iş hanında hizmet vermeye başlamış. Buradan daha sonra işlemlerin artması ve özellikle de sanayi kenti olması nedeni ile sanayinin büyümesine bağlı olarak, Bursa Gümrük Müdürlüğü, Bursa Gümrük Başmüdürlüğü olarak kurulmuş ve buradaki binaya 1989 yılında taşınmıştır. O günden bu yana, bu binada,hizmet vermektedir. Ben de geçen yıl Mart ayı itibariyle Bursa gümrük Müdürlüğüne atandım ve o tarihtan itibaren hizmet vermekteyim. Bursa Gümrük Müdürlüğü olarak, 66 personelimizle Bursalılara hizmet için buradayız.

Bursa Gümrük Müdürlüğü ne tür hizmetler yapar? Gümrük konusunda vatandaşın merak ettiği hususlar var.

Yaptığınız çalışmaları detaylı bir şekilde anlatır mısınız?

-Şimdi halk arasında gümrük dediğiniz zaman gümrük işlemleri ya  limanlarda yapılır, ya havalimanlarında yapılır,  ya da kara kapılarından giriş-çıkış işlemleri olarak akla gelir. Yurt dışından yolcular ya da eşya geldiği zaman ya havalimanlarına gelir yada sınır kapılarından, limanlardan giriş olarak değerlendirilir. İç gümrükler halk arasında bilinmez. Bursa Gümrük Müdürlüğü de bir iç gümrük olarak hizmet vermektedir. Bunlarla ilgili olarak bütün ithalat, ihracat, transit ve yolcu işlemleri olmak üzere bütün işlemlerle ilgili yetkili kurum olarak hizmet veriyor.

Nasıl hizmet veriyoruz?

-İç gümrük olarak nasıl hizmet veriyoruz? Sınır kapılarından, limanlardan hava yoluyla gelen eşya; transit, tır, konteyner, tren veya başka yollarla bize iç gümrüğe sevk ediyor.  Bizim geçici depolama alanlarımız var,ya oraya alınarak orada işlemler yapılıyor ya da bizim gümrüğümüze bağlı dokuz tane antrepo, (özel antreporlarımız) var. Buralara alınarak belli bir süre içinde işlemler yapılmak üzere beyanname verilerek bekletiliyor. Yükümlüler istediği zaman bu antreporlardan işlemlerini ihtiyacı olduğu anda vergilerini ödeyerek, beyannamelerini vererek eşyalarını çekebiliyorlar. Transit kaydı ile gelen eşyayı da burada aynı şekilde transit beyannamesi vererek başka yerlere de sevk edebiliyorlar.  Yolcu işlemleri ile ilgili olarak da burada daha çok yurt dışından gelen hemşerilerimiz var. Onlara araç getirme, yurtdışından gelen postahizmetleri gibi hizmetler veriyoruz. Onlarla ilgili araçların süresini uzatılması, teslim alınması/verilmesi ve buna göre diğer işlemleri yapmak üzere hizmet veriyoruz. Özel posta yoluyla gelen koliler var. Hediyelik eşyalar var. Bunlarla ilgili bakanlar kurulu kararında belirlenen limitler dahilinde, gelen eşyayı limit aşımı varsa vergilerini  tahsil ediyoruz. Vatandaşımıza işlemleri yaparak teslim ediyoruz. Onun dışında bizim gümrüğe bağlı tır parkımız var. Tır parkı da ihracat işlemlerine kolaylık ve hız sağlamak için hizmetesunduk. Özelliklede temiz bir ortamda hizmet sunulması kaydıyla hızlı bir şekilde ihracatlarını yapılmasını sağlıyoruz.

-Şimdi burada özellikle belirtmek istediğim bir şey var. Bursa'nın sanayicileri ihracatlarını İstanbul'dan yapıyorlar. Ve bu durum gerçek Bursa ihracat rakamlarını maalesef istatistiklere yansıtmıyor. İstirhamımız, Bursalı sanayicilerimizin istatistik raporu kaydını dikkate alarak ihracatlarını bizden yapmalarını istiyoruz. Yani Bursa Gümrüğünün gerçek ihracat rakamlarının yansımasını ve ihracat potansiyelini açığa çıkarmak için buradan ihracatı yapmalarını temenni ediyoruz.

Personel hacminiz ve çalışma anlayışınız nedir?

-“Halka hizmet Hakka hizmet” düsturuyla, “insanı yaşat ki devlet yaşasın” anlayışıyla hareket ederek hizmet etmeye çalışıyoruz. Bizim özellikle sanayicilerimizden istediğimiz şudur; 24 saat kapımız açık. Hiçbir zaman vatandaşa da sanayicilerimize de kapımız kapanmaz. Yol arkadaşlarımız; ihracatçılarımız, sanayicilerimiz istediği zaman bize gelebilirler. Sıkıntılarını anlatabilirler. Biz burada çözüm merkeziyiz. Çözüm odaklı bir anlayışımız var. Bizi aşan bir durum olursa burada bölge müdürlüğümüz var. Bölge müdürü kanalıyla ya da bakanlık kanalıyla çözüm üretilmesi için çalışıyoruz. O yüzden sanayicilerimiz veya vatandaşımız bir sıkıntı yaşarsa direkt bize gelmelerini rica ediyoruz. Günün 24 saati çekinmeden bize telefon edebilirler ya da sosyal medya hesaplarımız var.

Çok güzel, sosyal medyadan kurumsal destek de veriyorsunuz yani?

-Evet, vatandaşlarımız 7/24 bize sosyal medya hesaplarımız üzerinden istek, şikayet ve sorunlarla ilgili yazabilirler. Mesai saatleri dışında da ulaşabilirler. Mesai saatleri içinde gelip burada dertlerini anlatabilirler. Çözüm odaklı çalışıyoruz. Temiz iş yapan halis niyetli ihracatçılarımızın yanındayız. Özgür üretime katkı sağlayan herkesin yanındayız. Onun için bu mesajımı herkesin dikkate almasını isterim.

Sizi diğer Gümrük Müdürlüklerinden farklı kılan nedir?

-Az önce de ifade ettik. Biz hizmet odaklı, çözüm odaklı çalışıyoruz. Hem çevre diğer sosyal konularda farklılaşmayı amaç edindik. Biliyorsunuz hizmette tütünsüz kurum projesi vardır. Bu projeyi uygulamanın yanı sıratütünden uzak tutmak için personellerimizi motive ediyoruz. Buradakesinlikle sigara içilmesi yasak. Sigara içmek için belli alanlarımız var. En azında içmeyi azaltmak, motivasyonu arttırmak için çalışıyoruz. Buna bağlı olarak bizim bir projemiz var. Türkiye'de ilk defa gümrüklerde bir kütüphane seferberliği başlattık. Gittiğimiz yerlerde kütüphane açtık. Kurumlarımızda bize destek oldu. Şimdi burada bir kütüphanemiz var. Ve kütüphanenin dolması için çabalıyoruz. Personelimiz mesai dışında kitap okuyor. Spor yapıyor.Ayrıca oyun odamız da var. Masa tenisi, langırt gibi oyunları oynama imkânısunuyoruz. Mesai sonrası streslerini atıyorlar. Personelimiz, dışarıdan gelen paydaşlarımız, müşavirlerimiz, sanayicilerimiz… Burada işi olan herkes gelip kitap okuyabilir. Kitapları geri getirmek kaydıyla alıp eve götürebilirler. Kültürel imkanlarımızdan faydalanabilir. Tütünü bırakmak ve kitap okuma alışkanlığı edinebilmeleri için teşvik ediyoruz. Personelimize, kitap okuyun, spor yapın bunlar sizi sakinleştirecek ve en büyük motivasyonu sağlayacaktır diyoruz. Bir projemiz daha var. Saydığımız özelliklerin dışında sporodası yaptık. Bayan personelimizin mesai saati dışında günün yorgunluğunu, stresini atmaları, hem de masa başında duran personelimiz hareketsiz kaldığı için sağlığı bozulmaması adına spor yerimizi yaptık. Spor aletleri, masa tenisi, yürüyüş bandı, plates de olmak üzere farklı kültürel alanlar da düzenledik. Tüm bunları personelimizin motivasyonunu arttırmak için yaptık. Personelimiz de çok mutlu. Mutlu personel kaliteli hizmet demektir. Biz bir çözüm noktası isek her detayı düşünmek zorundayız. Personelimizin istek ve talebi doğrultusunda motivasyonu alarak kültürel ve spor alanları yaptık. Bayan personellerimiz, bahçe, havuz düzenlemesinde de katkıda bulundular. Ağacımız nazar boncuklu…(gülüşmeler) İçinde balık bulunan havuzumuzu personelimiz iyileştirdi. Siz neyi verirseniz personelden onu alırsınız. Bu insanı yaratıcı yapar. Çözümde yaratıcılık, personellerimizle yaratıcılık bize has ve özgü oldu. O zaman herkes mutlu oluyor.

Mesela benim gümrükte bir eşyam takıldı. Sizden destek alabiliyor muyuz?

-Gümrükte eşyanız takıldı. Peki hangi konuda? Önce şu kıstaslara bakıyoruz. Gümrük mevzuatında ilgili kıstaslara göre araştırma yapıyoruz. Gümrükte her eşyanın kodu olan bir tarifesi vardır. Gümrük kanunu, yönetmeliği vardır. Bunlarla ilgili tebliğler vardır. Eğer bunlarla ilgili bir beyanda ve işlemde bulunulması gerekiyor ise vatandaşı bu yönde bilgilendirerek yönlendiriyoruz. Örnek vermek gerekirse gümrük alanı dışında olan; sağlık sertifikası, TSE, Tarım ile ilgili sertifika, çevre ile ilgili bir şey varsa bu alanlarda sorun yaşayanlarıbakanlıkların ilgili birimlerine yönlendiriyoruz. Bu belgelerden biri eksikse biz işlem yapamıyoruz. Özellikle şunu rica ediyorum; işi oldukları zaman bize müracaat etsinler. O zaman gerekli açıklayıcı izahatlarıyapar, yardımcı oluruz. Yol gösteririz. Sonuna kadar biz yükümlünün yanındayız. İyi niyetli, ihracatçının, ithalatçının kısacası vatandaşımızın yanındayız. Ama gayrimeşru yollarla ticaret yapmaya çalışanların her zaman karşısındayız. Biz Ticaret Bakanlığımızın düsturu olan  en güvenilir ve en kolay ticareti sağlamakla mükellefiz.

Ne zamandır Bursa'da ikamet ediyorsunuz?

-2016 yılının sonuna doğru Bursa'ya geldim. 5 yılı bitirdik. 6. yıldayız. Bursa gerçekten güzel bir şehir. Daha önce Türkiye'de 11 il'de görev yaptım.  İstanbul'da dahil olmak üzere. Ama Bursa gerçekten şehir olarak, yeşillik olarak, yaşam olarak çok güzel bir şehir. Onun için Bursalılar bu kadim şehrin kıymetini bilsinler. Her ilin kendine has güzelliği var. Coğrafi olarak, tarihi olarak birbirinden farklı renk ve kültürlerle kendine özgü bir kokusu var. İstanbul’da 8 sene kaldım. İstanbul güzel bir şehir ama yaşamı zor bir şehir. Gençler hareketli olduğu için seviyor. Ama belli bir yaştan sonra o hareketlilik, trafik çilesi insana zor geliyor. Lakin Bursa bu illerin içinde gerçekten yaşanılası bir şehir. Edirne mesela çok gelişmiş değil ama çok şirin bir şehir. Ama Bursa! Ben burada yaşadıktan sonra Bursa'yı birinci sıraya koyuyorum.

pınar aydın

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner124