Sigorta Şirketleri de Sosyal Medyaya Önem Vermeye Başladı

Sigorta şirketleri, risk konusunda farkındalık yaratmak ve ürünlerini tanıtmak için sosyal medyayı aktif kullanmaya başlııyor. Türkiye’de popüler olan sosyal medya sitelerinin başında, daha çok akraba, arkadaş ve tanıdıkların takip edildiği Facebook, sadece görsel paylaşılan Instagram ile video paylaşımlarının gerçekleştiği YouTube geliyor. Bir diğer popüler uygulama olan Twitter ise farklı özellikleriyle öne çıkıyor. Kurum ve şirketlerin yanında sanatçı, siyasetçi ve sporcuların da aktif olarak kullandığı Twitter, ülke ve dünya gündeminin yoğun bir şekilde takip edildiği bir sosyal medya platformu. Hatta kimi zaman Türkiye gündemini burada yapılan paylaşımlar yönlendiriyor. Bu konuda her bir sigorta şirketinin farklı stratejileri var. Sosyal medyayı en etkin kullanan şirketlerden Güneş Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Selda Çamlıbel Özkoyuncu ve Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Seda Güler hanımefendinin görüşlerini sizinle paylaşıyorum.

http://www.sigortacigazetesi.com.tr/wp-content/uploads/2019/04/5.jpg

Güneş Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Selda Çamlıbel Özkoyuncu

Gerçek zamanlı ve hikayesi güçlü yarışmalar düzenliyoruz

Güneş Sigorta, sadece Twitter’da değil, diğer tüm sosyal medya hesaplarında paylaşım yaparken kurum kültürü, hedef kitle stratejisi ve sosyal medya trendlerini birlikte değerlendirerek geniş kitlelere dokunmayı hedefliyor. “Güneş Sigorta kuruluşundan bugüne insani değerleri ön planda tutarak, bireylerin hayatını kolaylaştırmayı ve huzurlu bir yaşam sürdürmelerine yardımcı olmayı görev bildi” diye konuşan Güneş Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Selda Çamlıbel Özkoyuncu, sosyal medya yarışmalarını ve #2019dabenimolsun etiketiyle yaptıkları paylaşımları anlattı: “Sosyal medya yarışmalarımızı kurgularken gerçek zamanlı ve kişileri biraz olsun günlük hayatın karmaşasından uzaklaştıracak içerikler olmasına dikkat ediyoruz. #2019dabenimolsun etiketiyle hazırladığımız yarışmamızda da bunu hedefledik. Her yeni yıl insanda yeni beklentiler, yeni istekler ve yeni umutları da beraberinde getirir. Biz de hazırladığımız etiketle takipçilerimizin gerçek duygu ve dileklerini bizimle paylaşmasını istedik. Yarışma sonunda farklı hayatlardan okuduğumuz birbirinden farklı ve yaratıcı yorumlar da bu kurguda bizleri en çok mutlu eden konu oldu. Ödüllü yarışmalarımızda en çok hoparlör kullanmamızın nedeni de müziğin her zaman kişiye huzur ve dinginlik verdiğine olan inancımızdır.”

Dünyada ve Türkiye’de hem mobil iletişimin hızla büyümesi hem de daha fazla insanın akıllı telefona sahip olması ile birlikte sosyal medya markaların iletişiminde çok daha önemli bir yere sahip oldu. Bu durumun yarattığı fırsatları ve yenilikleri yorumlayan Çamlıbel, “Doğru kullanıldığında markaya çok geniş bir kitleye düşük maliyetlerle etkili ve hızlı mesaj iletme imkanı veren sosyal medya, gelişen kullanımıyla son yıllarda satış faaliyetlerinede etki etmeye başladı. Sosyal medyanın marka yönetimi, pazarlama, toplumsal bilincin gelişimine etkilerinin farkında olarak iletişim stratejimizi belirliyoruz” diye konuştu.

Müşteri Memnuniyeti İçin Sosyal Medya

Bu kapsamda sosyal medya iletişiminde, samimi, gerçek zamanlı ve geniş kitlelere hitap eden hikayeler kullanan kurumların hedeflerine daha kolay ulaşabileceğini belirten Çamlıbel, sigorta sektörü özelinde de şunları söyledi: “Özellikle sigorta sektöründe sigortalıların talepleri ile ilgili hızlı iletişim kurma ve çözüm odaklı etkileşim stratejisiyle ‘Müşteri Memnuniyeti’ tarafında da sosyal medya mecralarının çok önemli bir yere sahip olduğunu düşünüyoruz. Biz de Güneş Sigorta olarak sosyal medya mecralarını aktif olarak kullanarak, bireylerin beklenti ve taleplerini anlayan bir etkileşim stratejisiyle iletişimde bulunmaya çok önem veriyoruz. Son yıllarda özellikle müşteri memnuniyeti alanında da sosyal medya platformlarını aktif olarak kullanıyoruz.”

Akıllı telefonların kullanım oranının artması şirketlerin sosyal medya platformları üzerinden ulaşacağı hedef kitleyi de değiştirdi. Hedef kitlesinin çok geniş bir yaş aralığına ulaştığının altını çizen Çamlıbel, “Özellikle Twitter yaş aralığının en geniş olduğu platformlardan biri. Hedef kitlemizi genel olarak 18 – 45 yaş aralığında; sigorta ürünleri alımında kendisi karar veren veya karar aşamasında etkili bireyler şeklinde özetleyebiliriz. 18 – 25 yaş arasını üniversitede okuyan veya mezun kariyer başlangıcındaki bireyler, 25 – 45 yaş arasındakileri de çalışma hayatında kendi sosyoekonomik düzeyine göre alım kararlarını veren kişiler olarak tanımlayabiliriz. Bununla birlikte dağıtım kanalı çalışanları, mevcut sigortalılarımız, sivil toplum kuruluşlarını da hedef kitlemiz olarak belirtebiliriz. Sosyal medya mecralarında en aktif etkileşimde olduğumuz kitlemiz ise 25 – 35 yaş aralığındaki kişilerdir” ifadelerini kullandı.

http://www.sigortacigazetesi.com.tr/wp-content/uploads/2019/04/6.jpgDoğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Seda Güler

Sosyal medya, iş ve sosyal hayatı aynı çatı altında topladı

Sosyal medya mecralarını kullanırken bir çeşit denge gözettiklerini belirten Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Seda Güler, “Takipçilerin ilgisini kaybetmeden paylaşım sıklığımızı organize ediyor, bunu yaparken de pasif kalmamaya dikkat ediyoruz” dedi. Doğa Sigorta’da dengeli paylaşım kadar gündeme ve markanın kimliğine uygun içerikler de dikkat edilen konuların başında geliyor. Bir diğer önemli konunun, eğlenceli ve bilgilendirici içerikler üretmek olduğunu belirten Güler, takipçileriyle samimi bir iletişim kurarak bağın güçlenmesini sağladıklarını söyledi.

Twitter özelinde “değişen ve gelişen dinamikler gereği gündem ile paralel gitmek gerektiğini” söyleyen Güler, “Kullanıcıları tetiklemek için etiket kullanımı son derece önemli. Hem kurumsal çizgimize uygun hem de ilgi düzeyinin yüksek olduğu etiketleri tercih ederek daha fazla kişiye erişiyoruz. Sektörle bağdaşan özel günler için de mutlaka planlama yapıyoruz” dedi. Galatasaray Doğa Sigorta Erkek Basketbol Takımı isim sponsorluğunun da avantajlarına değinen Güler, “Galatasaray camiası kurumsal ve sosyal hayatta olduğu gibi sosyal medyada da önde gelen bir camia. Bu nedenle; anlaşma sonrasında isimlerimizin sık sık bir araya gelmesi, sosyal medya hesaplarımıza oldukça verimli geri dönüşlerin olmasını sağladı” tespitinde bulundu.

2. El Araç Alanlar İçin Hasar Kaydı Sorgulama Yöntemi Nasıl İşler?

Sigorta Bilgi Merkezi tarafından kurulan Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi (Tramer) 2. El otomobil satın almak isteyenlerin araç hasar kaydı ile ilgili bilgi aldıkları ilk yerler arasında bulunmaktadır Tramer kaydı ile yalnızca hasar kaydı değil, aracın sigorta işlemleriyle ilgili birçok bilgiye erişimi mümkün kılmaktadır. Araç satın almak isteyen bütün bireyler aracın üzerinde hasar bulunup bulunmadığını tek bir adres ile sorgulayabilmekte. Mevcut sistemle birlikte yalnızca aracın hasar bilgileri değil, mağdur bilgileri, araç trafik poliçesi, araç kasko poliçesi, kaza tespit tutanağı gibi detaylara da erişilebilmektedir.

Tramer Nedir?

Tramer, halk arasında yalnızca bir aracın hasarlı olup olmadığının öğrenilmesini sağlayan bir sistemdir. Veri deposu olan Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi ile aracın sigorta işlemleriyle ilgili bütün detaylar tek bir çatı altında toplanmıştır. Araç sigortası yapan şirketlerin tamamı bir aracın sigorta bilgilerini eksiksiz olarak sisteme girmelidir. Sistem kullanımı telefon mesajıyla anlık olarak yapılabilmektedir.
Tramer sorgulamalarının yapılabilmesi için araç plakası 5664’e kısa mesaj olarak gönderilir ve araçla ilgili hasar bilgileri yalnızca dakikalar içerisinde tarafınıza iletilecektir. Şasi numarası üzerinden de sorgulama yapılabilmektedir.

YORUM EKLE