Ormanlarda "Yangın Alarmı"
Bursa'da yaz döneminde oluşabilecek orman yangınlarının önüne geçmek amacıyla "Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu" kritik kararlar aldı. Valilikten yapılan açıklamada, yüksek sıcaklıkların getirdiği riskler nedeniyle orman varlığını korumak adına geniş kapsamlı önlemlerin devreye alındığı duyuruldu.
Yasak Neleri Kapsıyor?
15 Ekim 2026 tarihine kadar geçerli olan kararlar çerçevesinde: Ormanların tümüne araç veya yaya girişi yasaklandı. Mangal, tüp, nargile veya herhangi bir amaçla ateş yakılması kesinlikle yasaklandı. Köy ve mahallelerde anız, bağ, bahçe ve zeytinlik temizliği gerekçesiyle bitki örtüsü yakılması engellendi.
Yasak ormanlık alanları kapsarken; piknik ve mesire alanları, milli parklar ve tabiat parklarında piknik, spor veya yürüyüş gibi faaliyetlerin mevcut düzenlemeler dahilinde devam edebileceği belirtildi.
Biçerdöverlere "Su Tankeri" Şartı
Valilik, hasat döneminde yaşanabilecek olası yangınlara karşı üreticilere de önemli sorumluluklar yükledi.
Biçerdöverlerin yanında, acil müdahale için traktöre monte edilmiş en az 2,5 ton kapasiteli ve pompalı su tankerlerinin bulundurulması zorunlu kılındı. Sanayi kuruluşları ve OSB’ler, orman alanlarını etkileyebilecek faaliyetlerine karşı tüm önleyici tedbirleri almakla yükümlü tutuldu. Belediyeler, çöp döküm alanları çevresinde en az 10 metrelik "koruma bandı" oluşturacak ve iş makinelerini hazır bekletecek.
Sıkı Denetim Başlıyor
Kararların uygulanması noktasında jandarma, emniyet ve orman kolluk kuvvetleri 24 saat esaslı denetimlerini sürdürecek. Açıklamada, yasak ve önlemlere aykırı hareket eden vatandaşlar ile işletmeler hakkında ilgili kanunlar çerçevesinde adli ve idari işlem uygulanacağı vurgulandı.
#Bursa #OrmanYangınları #DoğayıKoru #BursaHaber #YangınÖnleme #YeşilBursa #Valilik #Güvenlik




