30,3498$% 0.79
32,9437€% 0.67
38,5729£% 0.97
1.976,94%1,20
3.346,00%0,86
1281457฿%-1.12577
Statista’nın açıkladığı güncel verilere göre dünya nüfusunun %62,3’ünü oluşturan sosyal medya kullanıcılarının sayısı gün geçtikçe artarken, Türkiye’de de benzer bir tablo görülüyor. Ülkemizin toplam nüfusunun %66,8’ine denk gelen sosyal medya kullanıcı sayısının 5 yılda %8,4 artarak 77,42 milyona ulaşması bekleniyor. Böylesi yüksek bir popülasyonun markaların ayakta kalmasında kritik bir rol oynadığını belirten Sosyal Evin Kurucusu Berkay Akıncı, iş dünyası ve tüketiciler arasında köprü görevi gören bu platformların yarattığı etkinin sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
“Sosyal medya, markaların hedef kitlelerine ulaşmalarında, etkileşim kurmalarında ve bilinirliklerini artırmalarında kritik bir noktada yer alıyor” diyen Akıncı, “Dünya genelinde her gün 3 milyardan fazla kişi sosyal medyayı kullanırken elbette, sadece çevreleriyle iletişim kurma gayesi taşımıyor. Tüketicilerin %74’ü satın alma işleminden önce sosyal medyadan fikir ediniyor ve %55’i yeni markaları sosyal medyada keşfediyor. Bir işletmeyle sosyal medyada etkileşim kuran müşteriler, o markanın ürün ve hizmetlerine %40 daha fazla harcama yapıyor” ifadelerini kullandı.
Markalara yol haritası çizerek dijitalleşmelerini sağladıklarını ve sosyal medya stratejileri oluşturduklarını söyleyen Akıncı, şöyle devam etti:
“Yüksek bir sosyal medya kullanıcı kitlesine sahip olan Türkiye’deki markaların da bu kanalları etkin bir şekilde kullanması gerekiyor. Yerli markalar, sosyal medyayı kullanarak mevcut ya da hedef kitleleriyle etkileşime geçebilir, tüketicilerin ihtiyaçlarını belirleyebilir, geribildirimler alarak ürün ve hizmetlerini geliştirebilirler. Elbette, böylesi büyük bir havuzda doğru hamleleri yaparak ilerleme kaydetmek için çeşitli parametrelerin yerine getirilmesi şart.”
Markaların sosyal medya stratejisi oluştururken yaratıcılıklarını ve özgünlüklerinin ön planda tutmaları gerektiğini vurgulayan Berkay Akıncı, sözlerini şöyle sonlandırdı:
“Sosyal medya, markaların hikayelerini anlatmaları, değerlerini yansıtmaları ve topluluklar oluşturmaları için benzersiz fırsatlar sunuyor. Sosyal medyada etkin olmak, markanın sesini duyurmasında ve hedef kitlesiyle derin bir bağ kurmasında başarının anahtarı diyebiliriz. Biz de markaların sosyal medya kanallarında etkili bir strateji uygulayarak takipçi kitlesi oluşturmalarını sağlıyoruz. Sosyal medya platformlarındaki varlığını güçlendirmek isteyen herkesle iş birliği yapmaktan mutluluk duyarız.”
Dolar ve Euro piyasasında son durum
MEB’in yeni müfredat taslağı kamuoyu görüşüne açıldı
Japonya’dan deprem bölgesine 60 milyar yen finansman desteği
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç Zonguldak’ta
Bakanlar Şimşek ve Yerlikaya Elisa Ferreira ile görüştü
Yozgatlıgil: Yerli patentte 10 yılın en çok yükselen ülkelerinde biriyiz
Cevdet Yılmaz Romanya Başbakanı Ciolacu ile görüştü
ABD Dışişleri Bakanı Çin lideri Cinping ile görüştü
Merakla beklenen Yalan’ın ilk tanıtımı yayınlandı
Edirne’de Kakava Şenlikleri öncesi oteller doldu
İstanbul Modest Fashion Week 2024 Fişekhane’de başladı
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.